سفارت نیوز
  • خانه
  • دیپلماسی جهانی
  • اخبار کنسولی
  • سازمان‌های بین‌المللی
  • روابط تجاری
  • مصاحبه با سفرا
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • اجتماعی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • دیپلماسی جهانی
  • اخبار کنسولی
  • سازمان‌های بین‌المللی
  • روابط تجاری
  • مصاحبه با سفرا
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • اجتماعی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
سفارت نیوز
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

آشتی با بیمه بدنه برای مدیریت ریسک خودرو

۲۰ شهریور ۱۴۰۲

بیمه میهن در قالب جشنواره تا ۷۵ درصد به خریداران بیمه بدنه خودرو تخفیف می‌دهد تا دارندگان خودرو را تشویق به مدیریت ریسک کند.

به گزارش سفارت نیوز به نقل از پول نیوز، اگرچه بیمه در تمامی نقاط جهان به عنوان مهمترین ابزار برای مدیریت ریسک مطرح است و با استقبال قابل توجهی رو به رو می‌شود، اما در کشور ما هنوز درک درستی از بیمه وجود ندارد. سال‌های متمادی مرگ ناشی از تصادفات رانندگی، به چالش دستگاه قضا و زندان‌ها تبدیل شده بود تا آنکه بیمه شخص ثالث خودرو اجباری شد و مردم ناچار شدند برای فرار از جریمه و توقیف خودرو، اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنند. این در حالی است که با وجود اجبار قانونی، هنوز بسیاری از خودرو‌ها بیمه شخص ثالث ندارند و رانندگان بسیاری درک نمی‌کنند که چه خطری دسترنج سال‌ها کار و تلاششان را تهدید می‌کند.

اهمیت بیمه شخص ثالث

از آنجا که تامین خسارت طرف مقابل، امری واجب است و راننده نمی‌تواند از آن رهایی یابد، بیمه شخص ثالث اجباری شد. اما بخش بزرگی از زیان، متوجه مالک و راننده خودرو می‌شود. با نگاهی به تصادفات رانندگی، متوجه می‌شویم که یک نفر در صورت بروز تصادفی که به هر دلیلی مقصر باشد، خسارت سنگینی را متحمل می‌شود و تامین این خسارت کار َآسانی نیست. در شرایطی که قیمت خودرو سر به فلک کشیده، تعمیرات آن نیز متناسب با قیمت خودرو بالا می‌رود و این هزینه‌ها به اندازه‌ای سنگین است که در بسیاری از موارد مالک خودرو ناچار می‌شود خودرو را در قالب خودرو تصادفی بفروشد، زیرا از عهده تامین خسارت آن بر نمی‌آید. در نتیجه ناچار می‌شود خودرویی ارزانتر بخرد یا از خیر داشتن خودرو بگذرد.

بیمه بدنه مورد بی مهری

از آنجا که قانون نمی‌تواند مالک خودرو را مجبور به مدیریت ریسک زندگی خود و خرید بیمه بدنه کند، این بیمه با استقبال پایینی رو به رو شده است. این مشکل در بقیه موارد نیز مشاهده می‌شود و قانون نمی‌تواند فرد را ملزم به خرید بیمه آتش سوزی، حوادث، زلزله، سیل و بلایایی از این دست کند، در حالی که هر یک از این موارد می‌تواند زندگی یک شخص را به پایین‌ترین درجه نزول دهد.

ارایه پیشنهاد در شرایط مناسب

اما برخی شرکت‌های بیمه با در نظر گرفتن راهکار‌ها و روشهایی، دارندگان خودرو را به مدیریت ریسک تشویق می‌کند. به ویژه آنکه این راهکار‌ها در شرایط مناسب پیشنهاد شود. از آنجا که تابستان، فصل مسافرت است، استفاده از خودرو شخصی رشد زیادی دارد که به تبع آن، میزان سوانح نیز بالا می‌رود. بنابر این می‌توان دارندگان خودرو را ترغیب به خرید بیمه بدنه کرد. این رویکردی دوگانه دارد. در وهله اول، دارنده خودرو با خرید بیمه بدنه، ریسک تصادفاتی که خودش مقصر است را مدیریت می‌کند و اهمیت دوم در فرهنگسازی است، بدین معان که وقتی فردی برای یک بار بیمه بدنه خرید، ترغیب می‌شود که همواره خودرو خودش را بیمه بدنه کند و دیگران را نیز به این مهم ترغیب می‌کند.

ایجاد جذابیت با تخفیف

بیمه میهن با تصمیمی هوشمندانه و البته با هدف مدیریت ریسک دارندگان خودرو، تخفیفات قابل توجهی برای دارندگان خودرو ارایه کرده که بسیار قابل توجه است. بیمه میهن اعلام کرده که در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی و حمایت از اقشار مختلف جامعه، در قالب جشنواره تابستانه بیمه بدنه اتومبیل، نسبت به اعمال تخفیف ۵۵ درصدی برای تمامی بیمه گزاران، بعلاوه ۲۰ درصد تخفف نقدی (مجموعا ۷۵ درصد تخفیف جشنواره برای خرید نقدی) و ۶۰ درصد تخفیف جشنواره برای خرید اقساطی بیمه نامه اقدام می‌کند. بنابر این دارندگان خودرو تنها با پرداخت ۲۵ درصد حق بیمه، می‌توانند بیمه نامه‌ای ۱۰۰ درصدی تهیه کنند و از منافع آن بهره‌مند شوند.

برچسب: بیمه بدنهبیمه میهنخودروشخص ثالثمدیریت ریسک

مطالب مرتبط

اقتصادی

بیستمین سالگرد تاسیس شرکت کیا یدک آریا؛ کیا یدک آریا، نمادی از کیفیت، اعتماد، و تعهد در این صنعت است  

۱۰ خرداد ۱۴۰۴
اقتصادی

«گام بلند اسپیدار در توسعه آموزش‌های مهارتی و تخصصی»

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
اقتصادی

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
اقتصادی

نخستین دورهمی بزرگان صنعت ایران با حضور مدیران ارشد و پیشگامان نوآوری

۲۰ اسفند ۱۴۰۳
اقتصادی

برگزاری همایش بین المللی هوش مصنوعی توسط دانشگاه شهید بهشتی

۵ اسفند ۱۴۰۳
اقتصادی

صادرات به عمان آغاز شد

۵ اسفند ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

آخرین ها

بیستمین سالگرد تاسیس شرکت کیا یدک آریا؛ کیا یدک آریا، نمادی از کیفیت، اعتماد، و تعهد در این صنعت است  

۱۰ خرداد ۱۴۰۴

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تنوع زیستی

۹ خرداد ۱۴۰۴

*شالودشکنی فرهنگی استعاره، از بومیسازی تا گفتمان اجتماعی*

۹ خرداد ۱۴۰۴

“اسپرچوب؛ پیشگام دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری در ایران”

۶ خرداد ۱۴۰۴

«گام بلند اسپیدار در توسعه آموزش‌های مهارتی و تخصصی»

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

تمامی حقوق این وبسایت ❤ متعلق به سفارت خبر می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • دیپلماسی جهانی
  • اخبار کنسولی
  • سازمان‌های بین‌المللی
  • روابط تجاری
  • مصاحبه با سفرا
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • اجتماعی

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سفارت خبر می باشد!